Shit

Idag hände det jag aldrig trodde skulle hända!
Träffade en arbetskollega idag, vi gick en promenad och sedan satte vi oss ner för att fika.
Värmde Adams mat i micron, han åt och var glad som vanligt. Efter en stund tyckte jag det luktade väldigt mycket bajs, så jag plockade upp Adam från matstolen. Då upptäckte jag att han hade bajsat ända upp till nacken och jacka, body, byxor var genomsura i bajs! Jag tog och lyfte Adam en bit ifrån mig, så sprang vi till toaletten. Där stod det två andra mammor som också ville låna skötbordet, men jag frågade om vi kunde gå före pga våran lilla olycka och det var inga probelm:-) De hade tydligen råkat ut för samma sak ett par gånger innan och visste hur jobbigt det är. Vi gick in på toaletten. Jag lade Adam på rygg, knäppte upp bodyn och började torka bort skiten på ryggen. Det gick helt ok. Men sedan att få av bodyn över huvudet var ju bara att gilla läget att dra över den..... och då fick vi bajs överallt!!! Så Adam har blivit tvättad med tvättlappar inne på ett badrum idag men lika glag var han för det. Det hade säkert gått fortare också om han kunde ligga stilla istället för att snurra runt hela tiden som en liten rullmaskin! hehe När väl Adam var fit for fight igen var det bara att städa skötbordet, skölja ur de nerskitna kläderna och pusta ut! Så den mamma som undrar (jag var en av dem till idag!) varför man har ett extra set med kläder i skötväskan vet nu varför!!! Jag ska alltid ha extra kläder med mig i skötväskan!
Skötväskan blev totalt lensad på skötbordsunderlägg, våtservetter och kläder, men nu uppfylld igen och redo för nya äventyr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0