Adam ska bli ett blåbär!

Idag var jag, Jonas och Adam på dagis och hälsade på innan starten den 11 januari.
Vi släppte ner Adam på golvet, Adam sprang iväg och lekte med de andra barnen. Vi stod och pratade med "fröknarna" under tiden. Så första besöket gick helt enligt förväntan för oss.
"fröknarna" sa då ses vi i februari...., då sa vi nej vi har plats från den 11 januari. Efter letande i en och samma pärm efter ett tag hittade de pappret som det stod 11 januari på men de alla visste ju att det var februari från början. Jonas och jag tittade på varandra och sa ok men för oss har det alltid varit 11 januari.
De minsta dagisbarnen heter blåbär och det finns tre olika grupper på dagiset. Blåbär, Hjortron och Lingon.
Dagiset var jättefint och det fanns allt där verkligen, väl genomtänkt. Denna avdelningen har bara varit öppet i ett år. Det enda jag har kvar att köpa till Adam inför dagisstarten är ullstrumpor vad jag vet om i alla fall.
Eftersom de trodde vi skulle börja i februari hade de inte inskolningspapperna till oss när vi kom dit, utan de skulle ringa så jag kunde komma och hämta dem när de var klara. Rätt bra och veta vilka tider och så det är som gäller.
Sedan antar jag att det kommer lite mera information, men det mesta har jag koll på tack vare Therese som har Adrian som går på samma dagis. Adrian och Adam hamnar i samma grupp och dagis vilket är jätteroligt då de redan har träffats lite innan:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0