Inskolning

Idag var jag förbi dagis för att hämta tiderna för inskolningen. Vi hade ju ansökt att få börja den 11e men det blir den 10e;-) Allt vi fick var papper med tiderna samt en lapp med frågeställningar om saker det kan vara bra att veta om Adam. Inget annat. Jag förväntade mig en lista på kläder och en presentationslappa av dagiset för det fick våra grannar när de skolade in deras son, men inte vi. Jag frågade henne om kläder och så vad han skulle ha. Men det var inte så noga, extra ombyte och olika vantar och mössor. Gärna ett ull underställ men det gick lika bra med fleece. Undra varför det är så olika, de kanske vet att jag redan hade läst de där papperna så de inte behövde ge mig dem? hihihi
Vi ser fram emot inskolningen! =)


 

Välkommen till Heljereds förskola!

Heljereds förskola består av två avdelningar, Daggkåpan och Åkervindan, med barn i åldrarna 1-5. Varje avdelning delar upp verksamheten för barnen organiseras i tre basgrupper utifrån. På avdelningarna arbetar förskollärare och barnskötare som ett arbetslag.

Utomhuspedagogisk profil

Heljereds förskola har en utomhuspedagogisk profil. Detta innebär att vi utifrån barnens förutsättningar använder skogen och naturen som ett pedagogiskt rum, där barnen lär och leker samt äter lunch vid ett par tillfällen i veckan. Övriga tillfällen använder vi vår inspirerande gård och välplanerade inomhusmiljö som utgångspunkt för lekfullt lärande. Heljereds förskola är byggd för att tillmötesgå barnets behov och stimulera nyfikenhet och lärande.


Kommentarer
Postat av: Madde

Spännande, hoppas allt går fint :)

2010-12-27 @ 17:06:04
URL: http://maddeblomquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0