Blåbärspuré

Ordet bajsblöja har fått en helt ny definition!

Har spolat Adam två gånger idag i groventrédiskhon, hehe
Han har diarré nu kan man säga!
Har torkat bajs i nacken på honom idag för det gick igenom både blöja och kläder. Rätt äckligt faktiskt.
Så nu har jag säkrat upp sängen med plastad frotté och badhanddukar.
Hopas verkligen inte att han bajsar i natt....
Åkte till Willy:s och köpte blåbärspuré så nu har han smakat det för första gången och det verkar han gilla!
Trots att det ännu tar en ny vändning i "sjukskrivningen" så känner jag mig lugn och det måste bara ta tid för honom att må bra igen.

Jag ringde och friskanmälde mig till Försäkringskassan idag då de är min "arbetsgivare" just nu, som de så fint uttrycker sig. Och Jonas har vi anmält att få Tillfällig Föräldrapenning. Det kan man tydligen få 60 dagar/ barn och år. Vet inte exakt hur det fungerar men Försäkringskassan sade när jag ringde och frågade att det var det Jonas skulle begära då både jag och Adam var sjuka. Så det var ju bra, man sparar i alla fall några föräldrardagar till ett senare och mera välbehövligt tillfälle :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0