Rosmarin

Den här Rosmarinen har jag haft sedan vi bodde på Mors Backe. Så den är ca 6år gammal. Den har blivit omplanterat vid ett flertal tillfällen och senast var i höstas då jag flyttade den från min balkonglåda till en större kruka med hopp om att den skulle överleva. Hela vintern har den varit hemma hos min mamma och pappa för vinterförvaring. Och idag hämtade jag hem den typ dubbelt så stor?! Helt otroligt att den har växt och blivit större. Så det är ju ett gott teckan på att den trivs:-) Och inte nog med det! Den ar massor av knoppar och den kommer börja blomma när som helst. Det är LILA blommor!

Behöver köpa en ny kruka också så att den får plats..., hehe

Så här ser Rosmarinblommor ut:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0