Trädgården blommar!

I trädgården händer det grejor. Så roligt!
Mina påskliljor som jag satte i höstas är påväg upp, svarta vinbärsbladen slår snart ut, syrenknoppar börjar komma fler och fler, krusbärsbusken som jag trodde dog i höstas börjar få blad så den tog sig tydligen, raberbarna tittar fram och gräslöken smakar mycket gott. Det enda som inte visar något livstecken är mina tulpanlökar som jag satte i höstas, så jag funderar på att sätta någon annan fin buske bär istället.



Imorgon tänkte jag åka iväg till Plantagen eller Blomsterlandet och köpa toppdress och planteringsjord. För imorgon har jag som mål att plantera min potatis i hinkar. Då kanske man får sig egen färskpotatis till midsommar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0