Sommar & Sol

Jonas magsjuk här hemma. Jag fick gå hem från nattpasset igår för att kunna ta hand om Adam. Så just nu sover Jonas, Adam leker och tittar på tv och jag passar på att göra ett blogginlägg för en gång skull för det var ju för ett tag sedan. Jag bara hoppas att jag slipper kräksjukan denna gången för jag har redan haft detta två gånger i år! Jonas har bara haft en gång innan så vi är lika efter detta om nu jag slipper. Jag vill gärna slippa för på måndag ska jag åka till Sthlm på ledarskapsutbildning och det har jag sett fram emot.

Snart börjar tiden då man kan vara ute och påta i trädgården vilken jag ser fram emot men i år ska inte jag slänga ut gödningsmedlet på gräsmattan, utan det får Jonas göra. För jag vill inte att gräsmattan ska få gulafläcken igen, hehe
Jag har ett mål och en vision i stora drag för trädgården och den lyder: Men sedan om man hinner med allt eller inte är en annan femma;-)
Nr1: Plantera et äppelträd som ska vara i det "färdiga" hålet på framsidan.

Nr2: Plantera röda vinbärsbuskar i "hörnan" och gräva ut "boll barr växterna" och de vet jag inte riktigt var jag ska göra av. Men det får vi ta då.

Nr 3: Göra i ordning klätterhörnan vid entrén. Gräva upp en större grop. Plantera om och köpa denna vita klätterväsxten som tål total skugga. Så det blir tätare och snyggare. Sedan blir det nog någon mer murgröna och en låg prydnadsbuske under sovrumsfönstret. Riktigt vad vet jag inte än.


Nr 4: Plantera en fläderbuske

Nr 5: Plantera flera tujer och byta några gamla

Nr 6: Fundera ut en plats för Doftschersmin och i så fall köpa och plantera. Men denna placering är svår... hmm

Sedan ser jag fram emot och se om mina påskliljor som jag planterade i höstas kommer up.. vackert....

Sedan förra året planterade jag potatis i hink och detta ska jag även göra i år. Potatishinkarna är redan inhandlade.

Sedan nyheten för i år är att jag även ska satsa på tomater efter att jag såg att grannen lyckades med detta förra året.

Vi får se om jag hinner med allt eller inte. Men varför skulle jag inte hinna med allt då jag har världens bästa hjälpreda Adam. Han har ju redan nu visat sitt stora intresse för att gräva. Så han gräver groparna så planterar jag. Det är väl en vinnande plan eller vad tror ni? Och om vi tröttnar på trädgårdsarbetet kan vi alltid gå till Liseberg och åka lite karusell, spela på leksakshjulet och hälsa på pappa, hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0