Väntar på att prinsen ska vakna.... och då kan man ju blogga lite:-)

Idag fick jag sovmorgon till kl 10:00 sedan gick jag ut i trädgården och planterade. En helt perfekt start på dagen kan man säga! Jag har slängt alla penséer nu för de har gjort sitt och har istället planterat pelagonier så de får lite större krukor att röra sig i. I en av pensée krukorna var det ett myrbo! Sancka om att jag blev förvånad när jag tog upp jorden från krukan när det myllrade av myror, larver och gångar i jorden. Inte undra på att de inte mådde så bra, hehe
Skönt att få allt planterat i alla fall, så nu kan jag bara gå ut och njuta av allt det fina :-)

Dessa blommor köpte jag på trädgårdsdagarna på Liseberg, tyvärr kommer jag inte ihåg vad de heter. Så om någon vet det som läser detta får gärna säga till. I alla fall...., i knölståndet på Liseberg sålde det dessa 3st för 100kr. (alltså bara själva knölarna som jag själv har planterat) Och de skulle klara av bara skugga det var därför jag köpte dem. Att de skulle bli så här fina kunde jag aldrig tro! Kolla så vackert!


Ska helt klart köpa flera nästa år!

Nu menad jag sitter här framför datorn och bloggar tycker jag det börjar lukta lite typ som någon grillar...., tänker inte mer på det. Lukten blir intensivare, jag tänker till...., J**** PIZZAN!
Innan jag satte mig framför datorn satte jag in en viktväktar pizza i ugnen. Glömde visst bort tiden.... Det får helt enkelt bli någto annat... Oups!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0