Ingen vanlig måndag.....

Idag gick jag upp 07:00, bokade om planet till Sthlm.
Rinde tandläkaren fick en tid 14:30. Så det blev en lång väntan på förmiddagen.
Gjorde mig i ordning, packade väskan och åkte iväg till tandläkaren.
När jag kom fram till tandläkaren hade hon förstått att det var en rotfyllning som gällde så hade hon avbokat patienten efter mig så hon kunde rensa rotkanalerna för att få bort min smärta.
Så det var ju kanon, probelmet var mera att jag var så infekterad så att bedövningen inte tog som den skulle, så jag fick mer och mer och mer och till slut kände jag ingenting. Men rätt spänt att ligga där i stolen och känna efter om det kommer att göra ont eller inte? Trots min tandläkarrädsla så måste jag säga att jag var väldigt duktig.
När min tandläkare var klar fick jag ett kostandsförslag på 3200kr och då har redan försäkringskassan tagit lika mycket...., dyrt att rotfylla:-( Naturligtvis hade jag också 4st rotkanaler och ju fler kanaler desto dyrare blir det ju. Förhoppningsvis får jag pusta ut lite nu och har återbesök den 25 maj. Håller verkligen tummarna att ingenting mera kommer hända innan dess.
Så fort jag kom ut från tandläkaren hoppade jag in i bilen och körde mot flygplatsen samtidigt bokade jag om mitt flyg till ett tidigare flyg så jag skulle komma fram tidigare till Ledarskapsutbildningen dit jag egentligen skulle vara på morgonen. Men bättre sent än aldrig kom jag fram:-)
När jag kom in på mitt rum hade jag en kanin på sängen som jag fick av F, bättre kompis kan man inte ha! Blev superglad! Så nu vet ni vem jag gosar med i natt:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0