Lördag

Nu har jag arbetat två dagar igen som ni kanske har märkt, men nu finns det inga ursäkter längre!
För nu har jag semester i två veckor! Det ska bli så skönt. Jag fyller år snart också, det kanske inte ska bli lika kul men det är roligt att få paket;-) Så det känns rätt okej ändå, hehe

Nu på morgonen har adam och jag varit ute och lekt i pyjamasen så då passade jag på att ta lite kort på mina växtligheter.

Visst är penseerna vackra?


Potatisen kan man se växa när man tittar på den...


Mina rädisor har tittat fram lite


Gräsmattan har återhämtat sig efter vintern och är grönare än aldrig förr;-)



Mina självuppodlade tomatplantor här hemma börjar verkligen bli fina och den ena som inte växte lika bra som den andra har tagit sig. Idag läste jag på fröpåsen och tydligen ska man inte plocka tjuvarna på denna tomatplanta....., vilket jag har redan gjort......, vad händer då? och varför ska man inte plocka bort dem på denna tomatplantan? Trodde alltid tjuvarna skulle plockas oavsett. Men tydligen inte. Hmm.

Sedan har jag hur mycket ogräs som helst jag måste ta tag i, speciellt i min hörnrabatt som bara är full av klöver:( Någon vacker dag inom det snaraste tänkte jag att jag skulle göra ett röj med spaden och gräva upp allt! Verkligen allt! Så det blir ordenltligt rensat en gång för alla så jag kan lättare hålla efter.

Rabarberns blad är håliga och rabarberstängerna är ätna på. Det visar sig att det är åkersnigeln, den absolut svåraste snigeln att bli av med tydligen:( Detta är enligt snigelmedelförpackningens information. Så det verkar inte bli några egenuppodlade rabarber i år i alla fall....., måste döda alla sniglar först. Hur man nu gör det på ett bra sätt.....? Snigelmedlet verkar inte hjälpa eftersom de gärna bar äter på rabarbern och inte på medlet. Ska åka iväg till Plantagen någon dag och kolla om det finns något annat kanske lite starkare medel.... Tråkigt med alla dessa skadedjur!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0