Trädgårdsdagarna

Igår var vi på trädgårdsdagarna på Liseberg!
Perfekt väder, trevligt sällskap, god mat och massor av blommor! Inte mycket som kan bli fel då, en helt perfekt dag helt enkelt.
Adam var väldigt trött redan på förmiddagen och somnade till slut efter massor av protester i barnvagnen och då sov han hela två timmar så han måste ha varit jätte trött.


När vi sedan kom hem från Liseberg var vi ute lite jag och Adam. Då passade jag på att gräva en ny rabatt utanför sovrumsfönstret. För jag köpte lite "knölar" på Liseberg som ska tåla total skugga. De ska bli som ormbunkar med rosa blommor som sticker upp över bladverket. Och ju mindre sol seto mörkare blomma. Så jag tror blomman kommer att bli mycket mörk, hehe
Adam skulle naturligtvis vara med och gräva och satte sig mitt i, sedan när han upptäckte att hans skor blev skitiga = full av lera, så sade han blä, blä, blä så då var vi tvugna att göra rent dom.
Ser inte ut till att vara så mycket just nu men jag tror detta kommera att bli riktigt fint. Min tanke är att utöka rabatten utanför sovrumsfönstret då det ändå bara är mossa där...., men vi tar en bit i taget!



Sedan tack H, M, A för den fina gullviveplantan som jag fick, som ni ser på bilden har den äntligen fått sin plats där jag hoppas att den kommer att trivas :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0