Mannerströms kycklingrullader

Ikväll har vi ätit Mannerströms kycklingrullader! Varje gång jag har sett reklamen på tv har jag tyckt det sett så gott ut att jag bara måste laga dem. Och ikväll blev det så!

Ingredienser
16 skivor tunnskivad kycklingfilé
1 skivad gul lök
4 baconskivor, grovskurna
2 msk fransk senap
1 dl hackad persilja
5 dl kycklingbuljong
½ dl crème fraiche
1 dl grädde
1 msk smör
Salt
Peppar



Man fixar till geggan som ska vara i mitten och lägger det på den tunna kyckling skivan. På förpackningen står det att det ska vara 16st men räkna inte med det! Visst det är 16st tunna skivor, men vissa är så små att det inte går att göra roulader av. Jag tog tre små och gjorde en rullader av, så att jag fick ut totalt 14st.



Geggan innehåller, persilja, senap, bacon, lök.
Sedan rullar man ihop dem på spett



Och ja, spetten var för långa för att få plats med alla i stekpannan samtidigt! Jag klippte bara av dem smart som jag är, hehe


Och på andra sidan...


15min i kycklingbuljong


Sedan mixar man såsen med CF, smör, grädde


Färdigt!
Och väldigt gott!



Kommentarer
Postat av: Astrid

Kul att du bloggar! Fortsätt så :D

2012-09-12 @ 11:24:24
URL: http://allaprivatlan.se
Postat av: Elin

Schysst blogg du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)

2012-10-12 @ 11:15:51
URL: http://allasmslan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0