Gräsmattan

Att skicka ut Jonas för att göda gräsmattan gick sådär;-) Så jag gick ut på äventyr istället och spred ut lite gödning på gräsmattan. För det ska ju tydligen vara bra att röra på sig så förlossningsarbetet kommer igång någon gång....., hehe
Nästa gödningstillfällena är juni och augusti för en finare gräsmatta =)
Förra året var vi jätte amitiösa och hyrde mossrivare med grannarna. Om jag kommer ihåg rätt tror jag det blev 8st svarta sopsäckar med mossa. Detta ska vi inte göra i år, utan i år satsar vi på gödning istället;-)
Gräsmattan verkar ha klarat sig bra i år också så jag tror bara jag behöver toppdressa på gräsmattekanten mot uppfarten i år. Åren innan har jag fått toppdressa lite överallt för gräsmattan har haft stora gula fläckar efter vintern.

Jonas kör mossrivare


Sopsäckarna


Det är den här gräsmattekanten mot asfalten som är gul och tråkig just nu. Den kanske tar sig? Men jag tror att jag måste toppdressa den med lite gräsfrön för att den ska bli riktigt grön och fin som förra året!


Längtar till sommar och sol! Och doften av nyklippt gräsmatta =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0