Graviditetsglömska

Att glömma saker är det värsta jag vet.
(förutom att komma försent om det är något superviktigt)

Den här graviditeten har jag varit mer glömsk än förra gången och det är riktigt jobbigt.
För att ge er ett exempel så var jag helt hundra att jag hade beställt några tunikor på postorder som jag tänkte kunde vara bra i sommar och under amningsperioden. Och jag vet att jag beställde dem för ca två veckor sedan, eller hur var det nu? Igår, förrgår och dagen före det har jag letat igenom min mail för att hitta orderbekräftelsen. Men efter tredje dagen av letande bestämmer jag mig för att ta den lätta vägen. Jag ringer och frågar helt enkelt.

Ring, ring!

Jag: -Hej, hmm, jag undrar om jag har lagt in någon beställning hos er? För jag tycker det börjar ta väldigt lång tid nu.
Postorder: - Ja, det kan vi kolla, personnummer tack.
Jag: -xxxxxx-xxxx
Postorder: - Nej,, jag ser ingen beställning här nej.
Jag: - Vad konstigt, jag som var säker på att jag hade beställt. Men då får jag lägga in en order till då.
Postorder: - Javisst, det är det bara att göra. Lycka till.
Jag: - Tack tack. Hej då.

Nu har jag äntligen beställt mina tunikor, som nu var naturligtvis restade och leveraras i maj?! 
Men de kommer ju till sommaren i alla fall.

Förstår ni nu att jag tycker detta är jobbigt?
Och jag hoppas verkligen inte att detta sitter i efter graviditeten.
Då får jag nog betänka att skaffa en ny hårfärg!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0