Hantverkare

För er som har varit hemma hos oss vet att vi har en sprucken kakelplatta i köket som behöver bytas ut.
Jag äntligen fått tag på en ny precis likadan kakelplatta, som jag fick av en snäll granne.
Nu behöver jag bara få tag på någon som kan byta ut den.

Så här ser det ut och plattan jag har är i ursprunglig storlek 15 x 15cm


Jag kollade upp en kakelsättare på enrio och ringde.

Ring, ring
Hantverkaren: -Hej du har kommit till xxxx
Jag: -Hej, jag skulle vilja ha hjälp med en kakelplatta.....(blev avbruten)
Hantverkaren: - Jag har jättemycket att göra!
Jag: - Ok, du har inte tid?
Hantverkaren: -NEJ!!
Jag: -Ja ha, hej då
Hantverkaren: -HEJ DÅ!!!

Efter detta korta samtal tänkte jag. Vilken j*vla otrevlig hantverkare och tänkte inte så mycket mera på det.
På eftermiddagarna sover jag nästan alltid en liten tupplur innan jag ska hämta prinsen från dagis.
När jag vaknade hade jag 4st missade samtal från den här hantverkaren.
Tänkte inte så mycket mera på det utan han måste ju ha ringt fel.
I morse ringde samma nummer igen och jag svarade:
Jag: -Det är Elin
Hantverkaren: Ja, hej det är jag från xxxx och jag måste bara be om ursäkt för igår när du ringde. Jag blev väldigt stressad över när jag ser ett telefonnummer som ringer med många ettor i för det brukar vara sådana här undersökningar och säljare och det orkar jag bara inte med för jag har nixat telefonen.
Jag: -Ja ha
hantverkaren: -Ja, jag kollade liksom upp telefonnumret sen och fattade att detta var ju helt fel så jag var bara tvungen att ringa upp och be om ursäkt.
Jag: -Ja, ja tack så mycket.
Hantverkaren: Har du fått hjälp med det du ville ha hjälp med?
Jag: -Nej, det har jag inte men jag skaffar nog hjälp av någon annan.
Hantverkaren: Ok, hej då
Jag: -Hej då

Rätt komiskt och förvånade faktiskt, hehe

Så om någon känner en hantverkare/ kakelsättare som kan hjälpa oss med att byta ut den här kakelplattan får ni gärna höra av er.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0