Nu är fröerna planterade!

Idag var jag på Plantagen och "unnade" mig lite fröer med tillbehör. Tänkte att det var lika bra att få ner lite i jorden då jag inte vet om jag kommer att ha tid sen.... Bra tänkt va?
Det jag har planterat är röd paprika, chilli, gul & röd körsbärstomat och röd busktomat.





Förra året odlade jag gula körsbärstomater från frö till två jättefina plantor, så i år slår jag på stort nu när jag vet att det går och att jag kan! =)
Det kan ju liksom inte gå mer än fel....;)
I mina odlingslådor i år hade jag tänkt mig: gul & röd lök, rädisor och morot.
Så självklart potatis i hink! Dock kanske inte lika många i år som förra året. I år blir det nog en tidig och en sen sort.

I födelsedagspresent i år önskar jag mig ihop snickrade lådor på ben till altanen, precis likadana som grannen har gjort så bra. Som jag kan odla sallad i med tillbehör. Så att salladen kommer på behörigt avständ från alla sniglar....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0