Små växthus

När man inte arbetar finns det tid över för annat, det är bara att prioritera vad man ska hinna med.
Sedan får det ju inte vara för tunga grejor för det orkar jag inte just nu.
Så det är perfekt att så lite fröer och se dem växa! Sådant som man kan njuta och nyttja av i sommar!
Idag har jag fixat små mini växthus till dem av plastpåsar och grillspett pinnar. Man får ta det man har, hehe
Lite sött blev det allt.

Det som har tagit sig först är körsbärstomaterna!


Sedan ett frö som jag kallar för Vit har kommit upp lite. Varför jag kallar den för vit är för jag vet inte det riktiga namnet. Tog hand om detta frö själv från min trädgård i höstas och tänkte att jag planterar det så får vi se vad det blir. Spännande!


Så här ser mina små växthus ut, bara hoppas de får vara ifred för lillprinsen. Får se vad han säger när han kommer hem....


De står i ett perfekt fönster när solen väl lyser, kanske lite kallt sådana här dagar då det är grått, kallt och regnigt ute. Men jag tror på mina fröer!

Fortsättning följer senare....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0