Vit & Rosa

Som ni har läst i tidigare inlägg tog jag fröer från trädgården i höstas som jag nu har planterat. Jag har döpt dem till Vit och Rosa för jag inte kommer ihåg vad de heter. Med lite extra datatid så har jag äntligen fått fram det vita namnet!

Årets Perenn 2011 var det till och med!

Blomsterfunkian är en klassiker med stora variationer. Den har många användningsområden, allt från att vara ett smycke i den stilrena japaninspirerade trädgården till marktäckare i halvskuggiga och skuggiga lägen, som tålig kontrast till stenar och vatten, i rabatter och som en mjuk följeslagare längs skuggiga stigar.

Och den ser ut så här:


Den rosa har jag tyvärr inte fått fram något namn på men en bild i alla fall. Hon som hade denna bilden på sin blogg hade nämligen också glömt bort namnet, hehe


Så om någon som ser den här bilden och vet vad de heter får gärna säga till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0