Baka baka liten kaka

Nä ingen liten kaka, här har jag bakat stora kakor =)
I ett tidigare inlägg skrev jag att jag hade fått min julklapp från jobbet. Och nu har jag använt dem också! Alla tre! Jag har i en princip bakat hela dagen känns det som för de tog lite längre tid i ugnen än väntat. Det kan lätt bli så när man bakar utan recept. Då får man gå och känna av tills att kakorna är klara.
Jag har inte smakat dem än men tror de är precis lika goda som de ser ut!

Så nu vet ni vad det blir för fika när ni tittar förbi och kikar på "bertil" =)
Om han vill titta ut någon gång.....!

Den största är äppel och kanel sockarkaka.


Den mittersta är banan sockerkaka. Den blir extra saftig med mosade bananer i. Mums!


Den minsta är choklad sockerkaka
Här syns mina stickprov med tandpetare för att känna om kakan är klar eller inte;-)


Normalt sett brukar jag baka muffins men detta är i en princip samma sak. Den största skillnaden är tiden i ugnen! Muffins tar beroende på storlek max 20min och banankakan tig en hel timme i ugnen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0