Doktorbesök

Idag har jag varit hos farbror doktorn och han var faktiskt en farbror, hehe
Han kunde inte se något allvarligt utan jag är svullen i näsan och på stämbanden som en vanlig förkylning.
I hans rum hade han på stereon mycket svagt men den var han tvungen att stänga av för att höra vad jag viskade fram....
Min förkylning har satt sig på stämbanden helt enkelt och han vill inte ge mig någon medecin eftersom jag är gravid. Och det var ju ingen överaskning heller precis...
Jag ska vila rösten, ska inte harkal mig för det är som sandpapper för stämbanden och hosta istället, dricka mycket och vila. Återbesök på onsdag igen.
Han tog även odlingsprov i  näsan och blodprover för att se bättre om det kunde bli en allvarligare infektion än det redan är. Och det är ju alltid bra att veta, speciellt nu.

Lite var som på kliniken hade de lila lampor hängandes, mycket fit =)

På toaletten


I väntrummet



Så som ni förstår kände jag mig som hemma. Man kanske ska fixa detta hemma ett lila myshörn med lila mysbelysning...., det hade väl varit något?

Det fanns även bilar lite var stans som "utställning" typ. Vet inte fall det är något värde i dem men lite roligt var det i alla fall.



Det tråkigaste med att vara så här sjuk är att man inte kan göra något utan bara att vila. Jag hade massor av planer här hemma som jag skulle hinna med innan "bertil" kommer men det känns så kört just nu. Har en del förberedelser för honom också som jag vill hinna med innan, men det känns också som att jag bara får ställa åt sidan för att jag inte orkar. Och jag lär ju inte få mer tid sen när vi har två små troll här hemma.

Detta är väl livet som småbarnsföräldrer eller?! Ha massor av planer men inte få något gjort?

Nä nu vill jag bli frisk och prata, prata, prata! Så vila era öron så länge, hehe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0