God morgon!

Idag är det 10 dagar kvar till beräknad nedkomst. (fast i mitt fall blir det nog mera 24 dagar)
Så från och med nu är jag föräldraledig. Enligt försäkringskassans regler så måste man börja ta ut av "bertils" dagar 10 dagar innan BF. Lite konstig regel tycker jag eftersom det bara är några få procent av alla kvinnor som föder för tidigt.
Något jag upptäckte igår var att jag har fått grymt många fräknar i ansiktet. Och vissa är rätt stora också. Jag har ju hört talas om att man kan få pigmentförändringar när man är gravid och detta är nog något åt det hållet. Hoppas de går bort efter förlossningen, i alla fall de största. Med Adam hade jag inte detta men däremot en "raggarsträng" (en hårig rand från topp till tå på magen) som gick bort efter en tid som tur var!
Så man ska aldrig bli förvånad om vad som kan dyka upp under en graviditet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0