Nu är det cykel gäller!

Nu är det cykel som gäller! Alla barn har tagit ut sina cyklar i området så det är full fart. Så igår införskaffade vi oss en cykelhjälm åt Adam. Han fick välja helt själv och här har ni resultatet:-)

Full fart i backen!


Det komiska är ju också att det rekommenderas att barn ska ha hjälmar med gröna spännen för de öppnar sig automatiskt om barnet skulle fastna i hjälmen. Och de hjälmar har storlek 48-52cm. Adam har stort huvud på redan 52cm så han måste ha storleken större och då finns det inte med gröna spännen....?!
Men detta går nog lika bra tror jag, hur gjorde man innan de gröna spännena fanns?

Efter cykelturen gick vi till förskolan och gungade lite i hängmattan, realx!



Så lekte vi lite i klätterborgen och åkte kana.


Det är roligt att vara ute och leka om man får göra som man själv vill, för får jag inte som jag vill slänger jag mig på marken och skriker! Bara så ni vet! Jag är en bestämd kille som sätter mamma och pappas tålamod på prov flera gånger per dag! Två års trots här är jag och det är bara att gilla läget!


Ps, för er som intresserar er för mig och mitt förkylningsvirus så har jag börjat kunna kraxa ur mig lite högre ord nu. Så nu kan jag göra mig hörd i telefon i alla fall men ska nog inte kraxa för mycket innan jag är helt återställd.
Känns konstigt att känna sig helt frisk men låta som en skrovlig bastuba;-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0