Odlingshörnan

Så här fin såg min odlingshörna ut i somras.
Helt nyrensad och nyplanterad.
3 röda vinbär
3 rabarber
2 krusbär

Men tyvärr efter en vinter med mycket regn och rusk ser det inte lika vackert ut längre...
Nästan all jord har förflyttats neråt så jag är tveksam till om rabarberna överlever för det är så vått i jorden.
Klarar rabarbern så mycket vatten, kanske ruttnar i jorden?!



Vet bara att detta måste rensans upp i vår/sommar. Hur jag nu ska finna tid och ork för det.
Och finns det någon bra växt som gillar det supervått, som kanske också kan "suga" upp lite?
Man kanske ska göra små kanaler/diken mellan plantorna för att leda ner vattnet på vissa utvlada ställen istället för det rinner som det vill?
Om någon har idéer som läser detta, hur man blir av med mitt problem på väta är mer än välkommet =)
ps, det är blålera i botten vilket inte gör det lättare ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0