Paddington

Jag har sparat några flyttkartongern med grejor i förrådet från när jag var liten, men det mesta har inte kommit till användning för det är ju mest tjejgrejor.... Så som barbies och my little ponies.


Och nu är det pojkar som gäller i den här familjen.
Visst de skulle väl kunna leka med dessa grejor men då får de välja detta själva i så fall.

Men något jag har tagit fram från förvaringskartongerna är mina gamla sagoböcker.
Just nu är det en bok som är väldigt speciell som Adam gillar lyssna på som kvällssaga och det är Paddington.
Men här hemma kallas den för bumbibjörn, för det är de björnar som Adam vet vilka det är, hehe

Jag tror den blir så speciell för det är flikar och saker som viks upp mellan sidorna när man bläddrar.
Så som en säng, café och rulltrappa som man kan få att röra på sig.
Boken är väldigt sliten men fungerar bra ändå.
Igår kväll vägrade Adam släppa boken när han skulle sova.
Han kramade den hårt och somnade.
Adam gillar verkligen att man läser godnatt saga för honom och man märker om han inte vill att det ska ta slut, för då tar han boken lite själv och ska också läsa den innan det är klart för att sova!
Så söt så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0