Gör om gör rätt!

Igår återställde jag min dator till fabrikinställningarna och hoppades på att alla mina problem skulle lösa sig! Men icke:( sådan tur har jag inte! En helt rensad dator med samma problem = konflikt med IP adresser! Jag har pratat med acer support och enligt dom är det inte fel på min dator. Enligt comhem är det inte fel hos dom utan i vårt nätverk där någon pryl snor åt sig samma ip nummer som min dator har....? Det roliga är att jag kan koppla upp mig på grannens modem trådlöst utan problem så då är det ju alla fall inte fel på datorn. Allt detta började då jag uppdaterade min iPhone och comhem trodde också det kunde ha något med saken att göra för det senaste hade någon bugg han hade hört talas om...,? Det som återstår nu är att hitta de senaste drivrutinerna till nätverkskortet. Fungerar inte det vet jag faktiskt inte vad jag ska göra....? Förslag någon? Comhem hade också någon support som kostade 249k för en timme och om de inte hade löst ditt problem då kostade det inget. Så detta blir nog steg 2.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0