När katten är borta dansar råttorna på bordet!

Idag har jag haft en heldag ensam med pojkarna och det händer inte ofta nu för tiden.
Våran lekträff på förmiddagen blev tyvärr ej av så jag bestämde mig för att ta pojkarna och åka till 421 för att köpa nya skor till Adam för hans fötter växer som ogräs! Redan stl 28! Hinner knappt med alltså. De måste typ sluta på 45or om han ska fortsätta i den här takten eller ännu större för den delen;)
På 421 har de skopunkten ta 3 betala för 2 är en bra deal. Det blev ett par gummistövlar och två par kraftigare gympadojor som han kan ha nu i vår. Adam sprang runt i affären och brydde sig inte för fem öre att välja skor. När jag hade valt gick jag till kassan och sade till Adam dessa belv det fina va? Adam svarar - Wow vad fina, min favoritfärg! Då blir man glad=)
Sedan gick vi även förbi ICA Maxi och köpte lite barnmat till Lukas för de har ett annat sortiment än Coop. Lukas är ju sä kräsen och ska bara ha det bästa och dyraste!
 
Innan vi åkte iväg åt vi lunch. Lukas fick smaska i sig ett korvbröd till dessert. Det var mumma det;)
 
Och nu till middag fick Lukas testa äta själv. Något vi får göra ensamna, hehe
Pappa gillar inte när det blir kladdigt men det spelar inte så stor roll tycker jag.
Han geggade rejält och det slutade med ett bad, hehe
Roligt och gott tyckte han det var i alla fall.
MUMS! Hemmagjord laxgryta med ris, majs och ärtor.
Första bilden
Sista bilden och betydligt kladdigare, se bara så blank och fin han är i ansiktet;)
 
Vi hade även roligt med telefonen och Lukas lyckades ta ett bra kort på sig själv.
 
Under eftermiddag/kvällen tillbringade Lukas mest med Adams bilar och garaget i Adams rum, men så fort han hör att man är i diskmaskinen kryper han som en blixt till köket;)
 
På shoppingturen fick Adam en ny keps. Så fin och så skön =)
Här en bild i soffan med lördagsmys med nya kepsen <3
 
Har haft en supertrevlig dag med pojkarna =)
Som skrivit tidigare. Imorgon är det kalas =) !!!
LUKAS 1år!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0