PT

PT träning är ingen lek!
Tränade med min PT senast den 18/11. Hur länge sedan som helst. Men jag hade inte tappat någon styrka under avbrottet på ca 2månader i alla fall vilket jag är nöjd med.
Idag blev det 10min uppvärmning på CT sedan styrketräning om vart annat med kondition.
Rodd är min personliga ej gilla träningsredskap som min PT insisterar på att använda. Då jag ska använda den handlar det om att ro så snabbt jag kan till 500m. Och när man säger det känns det ju inte som om det ska va sådär jättesvårt. Med attans vad jobbigt det är. Sist 18/11 klarade jag 500m på 2min 34sec och idag på 2min 18sec. Så det var mycket kul med en sådan förbättring. Men det är fortfarande mitt ej gilla träningsredskap. Bara så ni vet;)

Efter 30min träning med PT idag kände jag bara hur orken flög ur kroppen. Den känslan har jag nog aldrig känt förut. Lite otäckt samtidigt som skönt.
Som sagt efter det hade jag ju "bara" 30min kvar på passet. Så det var bara att bita ihop!

Mina muskler svider så jag fasar över träningsverken imorgon och i övermorgon!

Imorgon ska jag jobba så då är det VILA som gäller. Så skönt!

På onsdag tänkte jag testa ett pass som heter MRL. Mage Rumpa Lår. Spännande:)

Ps. Tror att detta kommer bli mer en träningsblogg framöver. Eller ska jag skaffa en ny kanske?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0