Stackars Lukas....

Idag när vi kom hem så det första som händer är att Lukas trillar och slår i pannan. Blod överallt. Vi tycker det är litet men djupt så det behöver nog kollas upp. Jag tar Lukas med mig till akuten i Alingsås. Träffar en sköterska efter lite väntan som tycker såret glappar och det behövs limmas. Vi blir slussade till jour vårdcentralen (dit jag tyckte vi hörde hemma från början men det fick vi inte för vi hade inte bokat tid!)
De frågar vilken vårdcentral vi tillhör. Jag säger att vi typ flyttade hit i måndags så det har liksom inte funnits tid att tänka på sådant. Frågar då om de vet något bra BVC/Vårdcentral där vi bor. De vet inte. När väl läkaren kommer som ska limma såret. Blir hon nog lite förvånad och säger om och om igen. -så litet så litet (hon undrade i en princip vad vi gjorde där tolkade jag det som) jag säger:- man kan nog inte vara rädd om sina ögonstenar och log lite;)
Såret/ jacket blev limmat och två stripes på så att det läker fint:) Lukas inte så nöjd men mamma desto nöjdare;) 45min besök på Alingsås akut:). Påvägen ut frågar jag hon i receptionen om hon visste om vad det fanns för BVC/vårdcentral nära oss. Hon suckar. Letar igenom papper. Får tillslut tag på ett dataskrivet papper (fram och baksida) med namn och telefonnummer på. Hon kastar fram ett block och en penna till mig och säger. -min handstil är inget vidare. Du skriver!
Jag frågar om det är mycket att skriva ( då jag ser pappret) hon tyckte väll i en princip att hon skulle läsa allt och jag skriva. Varav jag. Hmm tack för hjälpen men jag tror jag söker på 1177 hemsida istället och går därifrån.
Efter som sagt ett kort besök på Alingsås akuten kan jag konstatera att vården här är precis likadan som i Gbg.
Ingen service och vänligt bemötande?!
No comment;)
Men prinsen blev ompysslad i alla fall och är vid gott mod:)
Inget att oroa sig för:) men ändå ett sår är alltid ett sår!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0