Att ha två hem kostar på!

Nu har vi haft huset i tio dagar. Och vi hinner inte med så mycket mer än att fokusera på det. Vårt nuvarande boende hamnar lite i skym undan kan man säga. Men Jonas och jag har blivit grymt effektiva när det gäller allt. Som exempel körde vi storstädning här hemma på 1h inklusive undanplock. Det är rekord kan jag säga:)

Sedan är det grymt skönt att Jonas och jag tänker så lika så det går snabbt att bestämma hur vi vill ha det:)

I huset har pappa Håkan/farfar/svärfar varit en pärla och hjälpt oss massor vilket vi uppskattar till tusen:) tack!

Det har rivits, slipats, spacklats, tapetserats, målats!
Badrummet har de rivit totalt och sedan i måndags börjat att "återställa" med bl.a. Rör och el.
Grovtvätten har vi en ny plastmatta på plats så nu kan väggarna påbörjas.

Just nu när jag skriver detta tapetserar Jonas och sin pappa i Lukas rum = piratrummet:)

Nu väntar en välförtjänt tre dagars ledighet för att fira midsommar med underbara vänner:)
Men på söndag drar vi igång igen:)

Och ett stort tack till mina föräldrar som tar hand om barnen så att vi kan renovera så mycket som vi faktiskt gör:)


Liten bild med bilder från renoveringstiden:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0