Bilbesiktning

Idag har jag besiktat lillräcern. 
Gjorde en förbesiktning på peugeot center. Fick en offert på 4500kr som behövde fixas innan besiktningen för att den skulle gå igenom. 
Så jag visste idag att den inte skulle gå igenom....
Men! Besiktningen sade att ena lampan fram var bländande/felriktad. Det visste jag redan (inte med på peugeots offert) och att handbromsen var trasig på vänster sida (den gick sönder för ca en vecka sedan)
Så de två saker besiktningen anmärkte på var saker som hade kommit upp efter vi hade lämnat in bilen hos peugeut. 
Jag brydde mig aldrig att fixa dessa simpla grejor efter som det skulle vara så mycket mer. Dumt gjort så här i efterhand;)
Frågade på besiktningen extra om höger styrled om den verkligen var ok. De tittade två gånger på den och sade att den var ok! Tack där sparade jag 2000kr:)
Resultatet blir lagning för 1844kr den 12/11 inklusive nytt tankband för det var tydligen också superrostigt. 
Sedan skickade besiktningen med en notering om att alla bromsskivor är rostiga och behöver bytas så småningom. Men det får vänta. 

Skitbilen får vara med ett tag till....;)
Och den ska självklart in på besiktning igen;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0