Jag kommer drömma om plommon i natt....

Idag har jag hållit på med plommon hela dagen. Stått i köket i 6h och grejat. 
Resultatet blev vääääldigt god plommonmarmelad och helt ok plommongelé. Plommonsaften blev en total katastrof, urk så äckligt så den fick vi hälla ut. 


Som en bonus blev det rårörda lingon och bananmuffins. 


När jag gjorde muffinsarna upptäckte jag att ugnen inte har jämn temperatur. För på ena sidan blev de bruna och fina. Sedan i andra hörnet var de kritvita. Och listen runt ugnen är också trasigt och det finns inget tippskydd. 
Summa kardemumma = vi ska leta en ny bättre begagnad spis!

Undra fall jag kommer vara lika duktig nästa år att ta hand om plommonen?!;)

Nu vill jag i alla fall inte se några plommon på ett tag och de som finns kvar på trädet får vara kvar där tills de trillar så det så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0