Gräsmatta

Idag tittade jag ut och såg gräsmattan helt full med löv, då bestämde jag mig för att klippa den en gång till!
Försökte fördela löven jämnt över gräsmattan så det inte skulle bli tunga partier för gräsklipparen utan att allt skulle fördelas jämt. Efter jag klippt var det bara att göra rent den rengjorda gräsklipparen en gång till.
Bra blev det och det ska tydligen vara väldigt bra för gräsmattan att till sig lite sönderklipta löv som gödning.
 
 
Undra när man klippte gräsmattan så här sent in på hösten sist?
Och bara vädret att vi har 10 grader på dagarna är jätteskönt.
 
När vi flyttade in såg gräsmattan förskräcklig ut, vadå gräs förresten......?
 
Mossa, maskroser, grodblad och allt annat du kan föreställa dig i en gräsmatta förutom gräs hade/har vi.
I somras fokuserade jag på att få bort stora partier med mossa och nästa vår/sommar blir det fokus maskrosor/ grodblad och allta annat som inte hör hemma i en gräsmatta. Undra fall det finns någon bra strollermossa för det också som för mossan? 
Och när ni läser detta så undrar ni vad det gör med lite maskrosor och grodblad i en gräsmatta, jo detta är ju om man hade lite så hade jag nog inte lagt ner så mycket energi på det men precis som mossan har vi stora partier och när man klipper gräset med gräsklipparen hör man att ljudet ändras i klipparen när man kör över det stora partiet som inte är gräs, då har man enligt mig lite, bara lite för mycket av annat än gräs;)
Eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0