Blomsterbinderikväll

På blomsterlandet Partille. 
Jätteroligt verkligen. Vi fick lära oss binda i spiral och fasadbukett samt blomsterarrangemang. 
Jag ville hålla mig i lila toner men tyvärr fanns det inte så mycket lila i blomväg men tog det jag hittade. 

Först gjorde jag detta arrangemang. 
Vitt och lila med mycket grönt. 
Blev väldigt hög och mycket fin tycker jag. 

Sedan gav jag mig på att binda i spiral. Något jag alltid velat lära mig för det är svårt att få till bra! Men nu äntligen tror jag att jag vet hur jag ska göra. 
Det blev lila tulpaner med grönt. 

Och istället för att göra en fasadbukett gjorde jag ett arrangemang till:)
Fast som en fasad;)
Tre rosor med lite av det jag hade haft av från tidigare och mycket grönt. 


Denna blev jag mest nöjd med och videkvisten överlevde en minut på bordet hemma sedan hade Lukas naggat den:( snyft!

En mycket lyckad kväll arrangerad av blomsterlandet Partille:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0